چمن مصنوعی یا چمن طبیعی – تفاوت ها در چیست؟


چمن مصنوعی یا چمن طبیعی ، اگر می خواهید چمن کاری در خانه خود داشته باشید، دو انتخاب دارید – چمن طبیعی یا چمن مصنوعی . کدام بهترین است؟ خوب، این به عوامل عملی مانند هزینه های اولیه و مداوم و میزان نگهداری مورد نیاز و همچنین ترجیحات زیبایی شناختی و پایداری بستگی دارد. چمن مصنوعی می تواند هر کاری را انجام دهد که چمن طبیعی انجام دهد، و بسیاری از کارها را نیز می تواند انجام دهد.

کل هزینه مالکیت

چمن مصنوعی یا چمن طبیعی، برای پاسخ به این سوال باید تمامی جوانب را برسی کنید. برای چمن طبیعی، می توانید بذر کاشت کنید یا با هزینه بسیار بیشتری، چمن رشد کرده را بکارید. پس از آن هزینه های مداوم برای نگهداری چمن – تجهیزات و لوازم لازم برای چمن زنی، اصلاح، علفهای هرز، خوراک و جوانه زنی مجدد.

نصب چمن مصنوعی کمی بیشتر از یک بذر چمن هزینه دارد. با این وجود، در طول عمر چمن، هیچ هزینه تعمیر و نگهداری کمی وجود ندارد. با این پس انداز، چمن در مدت زمان نسبتاً کوتاهی برای خود پرداخت می کند. چمن آن دوره بازپرداخت را به مراتب بالاتر خواهد برد و پس انداز هرگز تمام نمی شود. گزینه های تأمین مالی برای مالکان خانه وجود دارد که ترجیح می دهند هزینه اولیه چمن مصنوعی را طی چند ماه گسترش دهند.

چمن مصنوعی یا چمن طبیعیمراقبت های مورد نیاز

برای پاسخ به سوال چمن مصنوعی یا چمن طبیعی ، در این بخش  یکی از بزرگترین تفاوت های چمن مصنوعی و چمن طبیعی نوشته شده است. یکی از بزرگترین تفاوت های چمن مصنوعی و چمن طبیعی میزان مراقبت است. چمن طبیعی هر هفته به چندین ساعت کار نیاز دارد تا بهترین ظاهر خود را حفظ کند. در صورت عدم رسیدگی  به سادگی زرد می شود و شادابی و طراوت خود را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید »»» نکاتی قبل از خرید فنس چمنی

از طرف دیگر چمن مصنوعی ، تنها به حداقل نگهداری نیاز دارد. گاهی اوقات شستشوی آن برای رهایی از گرد و غبار و گاهی اوقات برداشتن برگ های ریخته شده برای نگهداری از چمن مصنوعی کافی است و نیازی به مراقبت خاصی نیاز ندارد.

مصرف آب

هیچ صاحب خانه ای در هرجایی نمی خواهد قبض آب بالایی بخواهد. متأسفانه با چمن طبیعی هیچ راهی برای حل آن وجود ندارد. بسته به نوع و مساحت آن، یک چمنزار 800 فوت مربعی سالانه حدود 150 هزار گالن آب مصرف می کند. در اینجا، در کشور ایران که با کمبود آب مواجه است، جدا از هزینه، آن نوع هدر رفتن آب غیرقابل تصور است. در صورتی که تنها آبی که چمن مصنوعی استفاده میکند برای شستشوی آن است که در مقابل آبیاری چمن طبیعی هیچ است.

چمن مصنوعی یا چمن طبیعیخب، اولویت شما چیست؟

چمن طبیعی و چمن مصنوعی هر دو گزینه مناسب برای چمنزارهای مسکونی هستند. حیاط شماست ، بنابراین می خواهید جوانب مثبت را انتخاب کنید تا انتخاب مناسبی برای شما تعیین شود. با گذشت زمان چقدر می خواهید برای چمن خود سرمایه گذاری کنید؟ چطور از چمن استفاده خواهید کرد؟ آیا بچه ها و / یا حیوانات خانگی دارید؟ چه مدت قصد دارید خانه خود را نگه دارید؟

جمع بندی

خب در این مقاله سعی شد تا به سوال چمن مصنوعی یا چمن طبیعی پاسخ داده شود امیدواریم از خواندن مقاله لذت برده باشید، همچنین اگر قصد خرید و یا مشاوره دارید از طریق شماره زیر با ما تماس حاصل فرمایید.

چمن مصنوعی یا چمن طبیعی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

Call Now Buttonتماس سریع کلیک کنید